Je bent sportief en zoekt een nieuwe uitdaging? Dan is deze Start to Triatlon iets voor jou!

Vanaf 7 maart 2022 organiseert Triatlon & Duatlon Wetteren een lessenreeks waarin we jou in 12 weken klaarstomen voor jouw eerste sprinttriatlon, met ondersteuning vanuit Triatlon Vlaanderen (3VL).

20 begeleide trainingen worden aangevuld met een aangepast trainingsschema op jouw maat en een workshop. Het einddoel is de deelname aan de sprinttriatlon tijdens de Boerekreektriatlon op 5 juni (500m zwemmen, 20km fietsen en 5km lopen).

Pakket

  • Trainingen (11 zwemtrainingen, waarvan min. 2 in open water, 3 looptrainingen, 3 fietstrainingen en 1 wisseltraining)
  • Persoonlijk trainingsschema (12 weken)
  • Workshop rond wedstrijd
  • Wedstrijd: deelname aan sprint triatlon. De Boerekreektriatlon op 5 juni (500-20-5)
  • Basislidmaatschap Triatlon Vlaanderen
  • Kostprijs 130 euro

Voorwaarden

  • Minimum leeftijd 16 jaar
  • Laatste 8 jaar niet meer aangesloten geweest bij 3VL
  • Minimum 200m kunnen zwemmen
  • Beschikken over een racefiets

Maximum 12 deelnemers toegelaten.

Inschrijven

inschrijven kan tot en met 11 maart door een mail te sturen naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. met de vermelding van:

  • naam en voornaam
  • geboortedatum
  • adres
  • telefoonnummer

Nadat je inschrijving is goedgekeurd zal Jasmine je contacteren om het inschrijvingsgeld over te maken op de rekening van de club.

Trainingen

  • Zwemtraining op maandagavond (20u45-21u45) in de Warande te Wetteren. Open water trainingen starten eind mei en gaan door in de Blaarmeersen te Gent (meer info later).
  • Looptraining op donderdagavond (19u-20u) in Sport Vlaanderen centrum te Oordegem
  • Fietstraining op zaterdagochtend (9u-11u), verzamelen aan de Warande te Wetteren

Data trainingen:

  • Zwemmen: 7 maart, 14 maart, 21 maart, 28maart, 25 april, 2 mei, 9 mei, 16 mei, 23 mei, 30 mei (min. 2x in open water zwemmen)
  • Fietsen: 3x (26 maart, 23 april, 7 mei)
  • Lopen: 3x (17 maart, 31 maart, 28 april)
  • 1 extra moment: Wisseltraining – infosessie wedstrijd (21 mei)
  • Persoonlijk trainingsschema voor 12 weken (vanaf 12 maart)